سخنرانی ریاست امورکتابخانه های شهرستان به مناسبت هفته کتابخوانی

در تاریخ 25 آبان ماه 98 از جناب آقای مظلوم ریاست محترم امور کتابخانه های شهرستان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی دعوت به عمل آمد وپس از عرض خیرمقدم مدیریت آموزشگاه ،ایشان در خصوص کتاب وکتابخوانی سخنانی ایراد نمودند.

 ایشان فرمودند: “اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ”  (سوره ۹۶: العلق، آیه اول) این تنها یک آیه اما اولین آیه است که بر پیامبرعظیم الشان اسلام نازل شد و منشا بزرگترین تحولات بشری در تاریخ گشت. دین اسلام با خواندن آغاز می کند و این دستور صریح پروردگار است که بر محمد(ص) پیامبر نازل و بر جهانیان ابلاغ گشت. مهمترین تفسیرها و برداشت‌ها از این آیه شریفه این است که اسلام در ابتدا و در اولین آیه که بر پیامبرش وحی شده بر خواندن تاکید می‌کند.

خواندن به معنای نیاز به موتور محرکه‌ جستجو دارد و این جستجو باید در طلب دانش باشد و این دستور صریح دین اسلام است که در جستجوی دانش باشید و نفس زکی در کنار اندوختن دانش می‌تواند رستگاری انسان را تضمین کند.

تاریخ هیچ تمدنی خالی از کتاب و کتابت نبوده ‌است، همه فرهنگ‌ها با کتاب آغاز می‌شوند و با کتاب رشد می‌کنند. در این میان آیین مقدس اسلام بیشترین بهره را از کتاب برده‌ است، چرا که پیامبر عظیم‌الشأن اسلام رسالتش را با فرمان «خواندن» از سوی خداوند آغاز می‌کند و در همین فرهنگ مقدس است که خداوند منان به قلم سوگند یاد می‌کند و معجزه‌ آخرین فرستاده‌اش را یک کتاب قرار داده‌ است.

در پایان مراسم مدیریت محترم و معاونت محترم پرورشی هماهنگی های لازم را با ریاست محترم کتابخانه های شهرستان به جهت عضویت رایگان دانش آموزان داوطلب در کتابخانه های سطح شهرستان انجام دادند.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 20/20